Главная / Ремонт своїми руками / Догляд за кухнею / Прибирання за методом Марі Кондо – 10 принципів і нотатки колишнього скопидома

Прибирання за методом Марі Кондо – 10 принципів і нотатки колишнього скопидома

Увага! Абсолютно безкоштовний 3D конструктор кухні.

Минуло вже кілька років відтоді, як маленька блакитна книжка про прибирання підкорила світ і надихнула мільйони людей на позитивні зміни в будинку і життя. Втім, прибирання – це не зовсім вірне слово. Книга Марі Кондо не про наведення чистоти, а, скоріше, про наведення порядку, ставленні до речей і про те, як простір може вплинути на особисте благополуччя людини. Цей гід по методу КонМари призначений для тих, хто вже знайомий з «Магічної прибиранням» і потребує якоїсь шпаргалці на майбутнє, а також для тих, хто поки ще роздумує про покупку. Путівник доповнено підбіркою надихаючих фото, відео, порадами про те, куди здати непотрібні речі, а також нотатками колишнього скопидома – автора статті.

Незважаючи на те, що я працюю інтер’єрним журналістом і просто обожнюю затишок, я ніколи не була обережною людиною. Класти речі на свої місця, складати одяг стопками і вчасно позбуватися від непотрібних речей – все це було для мене не природними звичками, а болісними правилами, які я раз порушувала. Після грандіозних прибирань моя квартира завжди поверталася в колишній стан вже через тиждень. Ось чому, почувши про Марі Кондо, обіцяла навчити наведення порядку раз і назавжди, я купила її книгу. Ось що я дізналася, і що з цього вийшло.

10 ключових принципів методу КонМари

1. Мета прибирання – наведення ІДЕАЛЬНОГО порядку назавжди. Ключ до успіху – зробити це швидко, одним махом

Перед тим як почати велике прибирання-перезавантаження, слід детально уявити ідеальний образ свого будинку і стиль життя в ньому. Також бажано знайти картинку будинку мрії в інтер’єрному журналі. Мета – досягти задуманого результату не більше ніж за 6 місяців. Поставитися до прибирання потрібно як до свята, адже вона проводиться в перший і останній раз у житті.

Мій досвід: На розбір кожної категорії речей у мене йшло по 8-12 годин. Найбільше часу зайняли сортування та організація зберігання одягу і комоно (різне). Виділяти час на прибирання було досить складно, але в рекомендовані 6 місяців все-таки вдалося вкластися. Вийшло досягти ідеального результату, який я задумала на початку проекту? Так! Безлад у будинку іноді трапляється, але усувається швидко і легко. З цієї причини я сильно дивуюся всякий раз, коли чую негативний відгук про «Магічну прибирання». Чесно кажучи, мені здається, що ці люди або не застосовували метод КонМари на практиці або застосовували не повністю.


2. Процес прибирання повинен проводитися в два етапи: спочатку викидаємо непотрібне і тільки потім думаємо про організацію зберігання

Цей порядок неможливий без цих двох етапів прибирання. Причому перший етап — позбавлення від непотрібного — першорядне.

Мій досвід: Важливість цього правила я відчула на практиці. Ще до покупки книги побіжно ознайомившись в Інтернеті з методом КонМари, я застосувала принципи вертикального зберігання та зберігання речей за категоріями в своєму гардеробі. Етап расхламленія я вирішила пропустити, будучи впевненою, що всі речі мені потрібні. Перший час після реорганізації здавалося, що магія трапилася — шафа став значно зручнішим і вільніше. Проте пізніше відчуття захаращеності і безладу повернулися, так як речей залишалося все ще занадто багато і до них додалися нові.

3. Забиратися і зберігати речі ефективніше за категоріями і підкатегоріями, а не по кімнатах

Виявляється, такий підхід до збирання і зберігання дозволяє краще представляти і регулювати обсяг наявних речей, спрощує пошук потрібних предметів і їх повернення на місце.

Мій досвід: Мені здається, це один з найгеніальніших відкриттів Марі. Ось що я помітила: після реорганізації всього лише однієї категорії «одяг» (мого чоловіка) охайнішим стала не тільки гардеробна. Спальня, передпокій, ванна кімната і вітальня теж трохи змінилися за рахунок того, що в них більше не було завалялися футболок, халатів, шкарпеток і іншого одягу.

4. Оптимальний порядок збирання: 1). Одяг 2) Книги 3) Папери 4) Комоно (різне) 5) Сентиментальні речі

Такий порядок прибирання допомагає не збитися з шляху. А ще він дозволяє відпрацювати почуття розпізнання «іскор радості» до етапу сортування найскладнішій категорії – сентиментальних предметів.

5. Основний принцип відбору – викликає річ радість

На думку Марі Кондо, секрет порядку і щасливого життя в будинку полягає в тому, щоб бути оточеним тільки улюбленими речами. Щоб зрозуміти, що потрібно зберегти, а що викинути, треба взяти в руки кожну річ і запитати себе «Викликає це радість?». І більше нічого. Дорожнеча, новизна або рідкість предмета не є причиною для його збереження. У тих випадках, коли розпізнати почуття радості складно, Марі Кондо радить орієнтуватися на реакцію тіла, коли предмет опиняється в руках — якщо виникає відчуття тяжкості, то ви знаєте, що потрібно зробити. Ще один прийом, який допомагає прийняти рішення у спірних випадках — порівняння 3-5 споріднених речей і складання їх «рейтингу». З аутсайдерами рейтингу треба попрощатися. А як же бути з речами, які повинні приносити тільки практичну користь і виконують це добре? Наприклад, викрутки, кухонне приладдя, побутова хімія тощо. Такі речі Марі пропонує обсипати похвалами за зовнішній вигляд і властивості. Так ви самі запалите в нейтральних предметах «іскри радості».

Насправді, прибирання — це вибір того, що ми хочемо зберегти, а не того, від чого ми хочемо позбутися.

Ще один важливий момент: прощаючись з безрадісним предметом, його потрібно дякувати. На думку Марі, у речей є не тільки функціональну роль, але і призначення, наприклад, допомогти зрозуміти, що вам йде, а що немає або, скажімо, принести радість в певний момент життя. Практика подяки неживих предметів здається дивною, але вона відмінно працює як психологічний трюк.

Мій досвід: Ідея збереження тільки тих речей, які приносять радість, виявилася дуже корисною і застосовується в багатьох сферах життя. Вона допомогла мені заощадити купу грошей на непотрібні покупки, скласти базовий гардероб, краще зрозуміти свої потреби, навести порядок у телефоні та комп’ютері, навчила менше турбуватися про майбутнє і зациклюватися на минулому.

6. Перший крок расхламленія – потрібно скласти ВСІ речі однієї категорії в купу

Так, наприклад, розбираючи гардероб, потрібно дістати всі предмети до останнього носка з усіх місць в будинку, де тільки може виявитися одяг (крім кошики для брудної білизни) і скласти її на підлозі чи ліжка. По-перше, тільки так ви зрозумієте скільки у вас речей насправді … відчуєте щось на зразок шокової терапії. По-друге, утворилася гора предметів не дозволить вам відступити. Майте на увазі, що викласти купу доведеться навіть книги, як би важко не було.

7. Зберігати речі вертикально, а не стопками (крім посуду) раціональніше

Більшість речей, від упаковок чаю до постільної білизни, зручніше ставити вертикально в ряд, а не складати в горизонтальному положенні стопками. Так ви будете не тільки бачити весь вміст полиць і ящиків, але і зможете діставати потрібні предмети, не чіпляючи речі по сусідству як це часто буває при звичайному зберіганні. А ще цей прийом дозволяє організувати зберігання більш компактно і акуратно. Шафи і комоди з одягом після впорядкування за методом КонМари стають схожі на симпатичні «картотеки».

Подивитися цю публікацію в Instagram

Отже, у Марі є: 11 штанців, 8 бодиков, 7 кофт, 6 суконь, 6 пар шкарпеток, 4 піжами, 4 топа, 3 пари колгот, 1 шорти, 1 сорочка, 1 спідниця і 1 болеро! І все це вміщається в 1 висувний ящик икеевского дитячого комода. Це хороші проміжні висновки дні. #instaanya_перезагрузка #lessismore А тепер хочу зрозуміти, як працюють хештегі . . . . #конмари #nursery #kidsroom #kinderdecor #kidsde or #organizing #folding #tydyingup #mariekondo #childrensroom #nurseryroom #drawer #ikeakids #interior #living #smartliving #kidslife #lifewithkids #прибирання #порядок #livingwithkids #stayingorganized #konmarimethod #konmari #konmarifolding #mykonmari #konmarikids #магияуборки

Публікація від Anna Smotrova (@instaanya)

  • До речі, про одяг. Щоб зберігати її (включаючи шкарпетки!), домашній текстиль та інші нежорсткі предмети вертикально, потрібно складати їх у невеликі прямокутники.

Ось кілька навчальних картинок (але насправді навчитися складати одяг прямокутниками можна інтуїтивно).



Мій досвід: Перед тим як приступити до збирання по Марі Кондо, я була впевнена на 100%, що складати речі прямокутниками мені буде просто лінь. Але після розбору гардеробу навик складання відпрацьовані настільки добре, що тепер я можу робити це з закритими очима тримаючи речі навісу, незалежно від розмірів і складності крою предмета. Навіть пластикові пакети я складаю механічно і з задоволенням.

8. Замість того, щоб купувати купу ящиків для зберігання, можна використовувати вже наявні коробки

Щоб зберігати речі вертикально і по категоріях було зручніше, потрібно складати їх у звичайні коробки, наприклад, взуттєві. До речі, Марі Кондо вважає, що саме коробки з-під взуття ідеально підходять для більшості речей. Купувати спеціальні ящики та інші пристосування для зберігання зовсім не обов’язково. Але якщо ви все-таки хочете це зробити, то краще всього купувати прозорі пластикові контейнери або прямокутні/квадратні кошика з металу або ротанга.

Мій досвід: У книзі Марі обіцяла, що для організації системи зберігання не доведеться купувати ніяких спеціальних пристосувань. У мене майже так і вийшло: кілька контейнерів у мене вже були і вони вдало знадобилися, але більшість предметів розмістилися в звичайних коробках. Єдине, що я купила за власним бажанням, це пара металевих кошиків для зберігання дрібниць у ванній і на кухні. Ось кілька підказок щодо застосування коробок.

  • Об’ємні речі, наприклад, светри краще зберігати у великих коробках з-під зимового взуття.
  • Нижня білизна, шкарпетки і колготки вдало вмістилися в кришці з-під коробки.
  • У коробках від Айфона і інших невеликих гаджетів зручно зберігати різні дрібниці на зразок карток, ручок, олівців, набір для шиття тощо
  • Засоби для миття посуду зручно складати в невелику металеву кошик (HM Home).

9. Кожній речі – своє місце

Щоб порядок в домі був постійним, потрібно один раз визначити місце для кожної речі і всякий раз після використання повертати її туди ж. Таким чином ви уникнете ефекту зворотної дії. Щоб знайти підходящі місця для предметів, дотримуйтесь своєї інтуїції і наступним рекомендаціям Марі Кондо:

  • Речі одного типу – в одному місці. Це означає, що зберігати однотипні предмети в різних місцях використання, наприклад, тримати гігієнічну помаду на столику в передпокої, і в косметичці, небажано. До речі, судячи з відгуків читачів, ця теза є одним із самих спірних.
  • В першу чергу речі повинно бути зручно класти назад, а не діставати.
  • Система зберігання повинна бути максимально простою і наочною.

Мій досвід: Я була впевнена, що ніколи не зможу знайти звичку повертати речі на свої місця. Однак після повної реорганізації будинку слідувати цьому правилу виявилося легко в 80% випадків. Що стосується правила про зберігання речей одного типу в одному місці, то я з ним погодилася, але з деякими винятками. Так, наприклад, одна пара манікюрних ножиць назавжди оселилася у ванній на прохання чоловіка, а друга пара – в контейнері разом з пристосуваннями для довготривалого манікюру. По суті перша пара ножиць увійшла в категорію «лазневі приналежності», а друга – в категорію «все для манікюру».

10. Влаштовувати місця зберігання у кількох місцях будинку шкідливо для порядку. При цьому кожен член сім’ї повинен мати власний простір для особистих речей

Одяг

  1. Проводити ревізію гардероба оптимально в такому порядку:
  • Топи (сорочки, светри тощо);
  • Нижні частини одягу (спідниці, брюки тощо);
  • Одяг, яку потрібно розвішувати на плічка;
  • Шкарпетки;
  • Нижня білизна;
  • Сумки;
  • Аксесуари (ремені, шапки, шарфи тощо);
  • Спеціальний одяг (купальники, одяг для спорту тощо);
  • Взуття.
  1. Складати/розвішувати речі однієї категорії краще за принципом від важкого-темного-довгого до більш легкого і світлого. Так, наприклад, речі можна розсортувати за матеріалами типу «шерсть» і типу «бавовна». У ящиках світлі і легкі речі повинні лежати попереду, щоб гардероб вас радував.

  1. Використовуйте метод «сумка в сумці» (не більше 1-2 сумок в одній сумці). При цьому ремінці сумок повинні виглядати з зовнішньої сумки, щоб ви про них не забували. Також бажано, щоб зовнішня і внутрішні сумки були схожі за матеріалом, сезону та/або фасоном. Завдяки цьому трюку ви і місце заощадите, і збережіть форму аксесуарів.
  2. Складайте прямокутниками навіть шкарпетки і колготки. Помістіть їх всі разом в коробку або ящик у вертикальному положенні, щоб ви могли бачити кожну пару. Як говорить Марі «Ставтеся до своїх шкарпеток з повагою».
  3. Бюстгальтери з чашечками слід акуратно розміщувати один за одним, щоб вони зберігали свою форму. М’які бюстгальтери потрібно складати навпіл, а потім складати їх лямки. Зберігайте бюстгальтери в красивій кошику, наприклад, з ротанга. Адже все, що стикається з тілом, має зберігатися з особливою повагою.

  1. Якщо у вас є обувница, помістіть більш важку взуття знизу, а більш легку — зверху. Потім розставте пари за кольором, щоб все було організовано.

Книги

  1. Якщо книг занадто багато, їх можна розібрати підкатегоріями в такому порядку:
  • Художня література;
  • Прикладні книги;
  • Ілюстровані, наприклад, художні альбоми;
  • Журнали.
  1. Розбираючи книги, не починайте їх читати, так як це майже завжди затягує прибирання.
  2. За великим рахунком у вашому будинку залишаться лише ті книги, яким місце в «залі слави». Так, наприклад, сама Марі тримає у своєму будинку всього 30 книг, хоча раніше мала велику бібліотеку.
  3. На думку Кондо, непрочитані книги не будуть прочитані ніколи. А ще вони мають властивість накопичуватися. Тому від них треба позбавлятися.

Подивитися цю публікацію в Instagram

📘КНИГИ📕 ⠀ Знову повертаємося до розбору речей #конмари. ⠀ Після розбору одягу і взуття на черзі у нас розбір книг і журналів. ⠀ Для мене взагалі здавалося дивним, що в книгах окремо зазначають категорію журналів. Мабуть, є люди, які виписують паперові журнали і складують їх купами. Ви з них? 👀 ⠀ У моїх книг одна проблема — вони не мої🙃 Точніше так. Вся художка, яка була у нас вдома — книги чоловіка! А мені до них не особливо треба було торкатися, так як розбирати спочатку потрібно тільки свій мотлох. ⠀ Так які ж книги були в мене? По професії я лінгвіст і викладач англійської, тому всі мої книги так чи інакше пов’язані з англійською мовою. І тут особливо не разбежишься: ⠀ ▶️по-перше, їх не так і багато ▶️по-друге, я їх реально все використовую! ⠀ Тут і словники, підручники, довідники з граматики. ⠀ Нагадаю, що за принипу японської прибирання потрібно зрозуміти, чи використовую я цю річ і як часто? Якщо ні, то чому я її зберігаю? Викликає вона у мене радість, коли тримаю її в руках? ⠀ Скажу чесно: не всі мої книги викликають у мене щенячий вереск, але вони мені просто необхідні і крапка! ⠀ А тепер про фото. Ось так виглядав наш підлога в залі кілька днів поспіль 😬 Все було завалено книгами та іншою друкованою продукцією. ⠀ На останніх фото наш книжковий шафа як він є зараз. За останній рік тут додався куточок з дитячими книжками і книгами про материнство і психологію 😜 Це всі-всі-всі книги і робочі матеріали в нашому домі зараз: і мої, і мого чоловіка. Тут немає тільки важливих документів. Всі! Я дуже задоволена результатом👌 ⠀ Так це… Ви з тих, хто зберігає журнали пачками?😁 ⠀ #огдѕрасе_книги #огдѕрасе_мойопыт #книжки #правилапорядка #организаторпространства #организаторпространствановосибирск #мінімалізм #мінімаліст #расхламленіе #порядокдома #удобноехранение #господарочка #радість #щастя #конмари #марикондо #новосибірськ #академмістечко #sparkjoy #konmari

Публікація від Марія Червякова (@organized.space)

Документи

  • Основне правило сортування документів і паперів: викинете все. Залишити треба тільки папери, що підпадає під ці три категорії: 1). Використовувані в даний час; 2). Необхідні протягом обмеженого періоду; 3). Ті документи і папери, які потрібно зберігати довгий час. Інструкції по використанню побутової техніки та неактуальні навчальні матеріали потрібно викинути.

  • Зберігайте документи, розділивши їх лише з двох категорій: ті, що потрібно зберігати і ті, з якими потрібно розбиратися. В останню категорію входять листи, що потребують відповіді, документи-анкети та ін. Ці папери краще зберігати у окремому вертикальному органайзері. При цьому потрібно намагатися, щоб він був … порожній. Його наповненість буде означати, що ваші справи вирішуються не дуже продуктивно. Першу категорію документів найзручніше розділяти на рідко використовуються (гарантійні талони, поліси тощо) і часто використовуються (наприклад, актуальні навчальні матеріали).
  • Органайзери з дуже великою кількістю відділень ускладнюють сортування і пошук потрібних документів. Наприклад, не варто використовувати папки типу акордеон.

Комоно (різні речі)

Розібрати лякаючу своїм різноманіттям категорію комоно буде легко, якщо дотримуватися такого порядку:

  • Всі компакт-, DVD, BluRay-диски;
  • Уходовая косметика;
  • Декоративна косметика;
  • Аксесуари;
  • Цінні предмети (паспорта, кредитки та інші);
  • Електричні прилади та всілякі кабелі;
  • Пристосування для господарства (набори для шиття, канцелярське приладдя тощо);
  • Домашні запаси (побутова хімія, аптечка, паперові серветки тощо);
  • Продукти і всі кухонні предмети;
  • Інше (предмети одного типу, які потрібні для хобі, наприклад, лижна екіпіровка).
  • Знайдену дрібниця — гаманець. Кожен раз знаходячи дрібниця в кишенях джинсів, сумок і ящиках кладіть її в гаманець.
  • Постільна білизна краще зберігати на верхніх полицях комода. Там вони будуть менше піддаються впливу пилу і вологи.
  • За методом КонМари обов’язково потрібно позбавитися від: шнурів невідомого призначення, зламаних електроприладів, коробок від техніки, запасних гудзиків, безрадісних сувенірів і подарунків, пробників від косметики, модних товарів для здоров’я зразок поясів для схуднення, масажерів, якими вам лінь користуватися і пр.

Сентиментальні речі

  • Основна думка, якою оперує Марі Кондо в своїй книзі: надмірна ностальгія за минулим може стати вашим ворогом для щасливого життя в сьогоденні. Якщо ви ніколи не збираєтеся використовувати каструлю, яку подарувала вам ваша бабуся, настав час звільнити її з вдячністю.
  • Пам’ятайте, непотрібні вам сентиментальні речі не потрібно відправляти в будинок батьків. Знайдіть сили поглянути в очі своєму минулому по-справжньому і розлучитися з ним з вдячністю.
  • Не варто зберігати фотографії в коробках. Найкраще місце для них – це фотоальбоми, які можна розмістити на журнальному столику або на книжковій полиці.
  • Перш ніж приступити до організації фото-альбому, визначте дати, коли були зроблені фотографії та розсортуйте їх за часом. Із серії майже однакових фотографій, залишайте тільки ту, що викликає найбільшу радість. Що робити з горою фото з відпустки? На кожен день який-небудь поїздки Кондо рекомендує залишати не більше 5 фото. Але найкращих і атмосферних.
  • Подарунки від дітей – ще одна складна підкатегорія. Ох, краще самій Марі про це не написати.

  • Якщо ви відчуєте, що ревізія цієї категорії починає пригнічувати, відкрийте кватирку, запаліть свічку або відкладіть її на наступний день.

Кухня

  • Стільницю і простір навколо раковини краще тримати порожніми. Навіть губку, Фейрі і ганчірку краще тримати в шафці над або під мийкою. Так прибирання кухні буде займати мінімум часу і зусиль, і ви почнете готувати з великим задоволенням.
  • У книзі «Іскри радості» Марі Кондо наполягає на тому, щоб не зберігати гарний посуд, сервізи, серветки у шафах-вітринах, а використовувати її кожен день.

Ось кілька надихаючих фото коморах на кухні, організованих за методом КонМари (з Інстаграмма самій Марі!):



Дивіться також: Зберігання на кухні – 17 супер-ефективних рішень і лайфхаков

Ванна

За канонами «Магічної прибирання» зону навколо ванною (у т. ч. стіни) потрібно утримувати абсолютно порожній і зберігати всі уходовые кошти в шафках. Метод гарний тим, що банки не будуть ставати слизькими, їх вміст не буде псуватися раніше часу, а головне — прибирання приміщення стане супер швидкою і простою. Шампуні, гелі для душу, кондиціонери для волосся та інші засоби після використання Марі радить просушувати рушником, а потім прибрати на місце.

  • Як запевняє експерт, така рутина тільки видається складним, але насправді вона сильно спрощує догляд за ванною кімнатою.

Ілюстрація «радісною ванної» з книги «Іскри радості»

Якщо ви хочете знати більше про магії прибирання

Я настійно раджу не обмежуватися читанням однієї «Магічної прибирання».

  • У 2016 році Марі Кондо випустила другу книгу «Іскри радості». У ній вона глибше і детальніше розкриває питання сортування речей, дає практичні поради по прибиранню різних категорій і підкатегорій (навіть м’яких іграшок!) і з допомогою простих ілюстрацій показує, як треба складати джинси, шкарпетки та інші предмети одягу. Насправді, «Іскри радості» викликає у мене навіть більше радості, ніж базова «Магічна прибирання».

  • До речі, знайомитися з методом КонМари можна і аудіо-книг. Я іноді слухаю ті ж «Іскри радості» під час миття підлог і прасування. Це здорово надихає і мотивує.
  • Рутину з наведення чистоти в будинку дуже допоможе скрасити і серіал від Netflix «Прибирання з Марі Кондо» (Tidying Up with Marie Kondo), запущений в січні 2019 року. У ньому сенсей прибирання приходить в гості до реальним людям-скопидомам і допомагає їм привести в порядок їхні оселі.

  • Якщо ви активний користувач Instagram, то ви можете підписатися на аккаунт Марі Кондо. На своїй сторінці вона часто ділиться надихаючими фото-прикладами просторів, організованих за своїм методом.

Що робити з непотрібними речами?

Це питання постає перед кожним, хто проводить «Магічну прибирання». Ось кілька можливих рішень:

  1. Здати чисті речі в хорошому стані можна в місцеві благодійні та волонтерські організації, які займаються збором речей (Добрі речі, Справедлива допомога, Серце є і тощо);
  2. Здати речі в хорошому стані безпосередньо в соціальні заклади: дитячі будинки і притулки тимчасового перебування, будинки престарілих та інвалідів, центри допомоги біженцям;
  3. Багато церкви і монастирі приймають речі в хорошому стані і роздають нужденним;
  4. Рушники, постільну білизну, ковдри, одяг в поганому стані можна відвезти в притулки для тварин. Там їх будуть використовувати як підстилки;
  5. Можна скористатися послугами сервісу з вивезення непотрібних речей (Svalka, Charity Shop). Речі можуть відправитися на продаж в секонд-хенди, на переробку або благодійні організації;
  6. Речі у відмінному стані можна продати на Авіто або іншої місцевої онлайн-барахолці;
  7. Що-то можна роздати сусідам «за шоколадку», розмістивши оголошення в будинку групі в ВК або Ватсап.

(Сподобалася стаття? Оцініть її, натиснувши на зірочки)


Завантаження…

Читайте також:



Смотрите также

Як відмити духовку від жиру і нагару – 5 способів з фото і відео

Увага! Абсолютно безкоштовний 3D конструктор кухні. Зміст Спосіб 1. Перевірений Спосіб 2. Швидкий Спосіб 3. …

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *